Vânzări în descreștere pe piața serviciului TV contra plată

11 iunie 2015 10:480 comentariiVizualizări:

Vânzările pe piaţa serviciului de televiziune furnizat contra plată au scăzut în primul trimestru faţă de perioada similară a anului precedent, pe fondul unei diminuări a numărului de abonaţi la acest serviciu, potrivit datelor statistice publicate astăzi de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI).

ANRCETI

Volumul total al vânzărilor pe acest segment de piață s-a redus cu 5,9 la sută și a totalizat circa 38,4 milioane de lei, iar numărul de abonați la serviciul TV contra plată a scăzut cu 2,4 la sută și a alcătuit 267,6 mii.

Diminuarea veniturilor pe piața serviciului TV contra plată a fost determinată, în temei, de scăderea volumului de vânzări a furnizorilor care operează reţelele de cablu şi reţelele MMDS, potrivit unui comunicat al ANRCETI. Cifra de afaceri a acestor furnizori s-a redus cu 14,5 la sută, în timp ce veniturile furnizorilor din vânzarea serviciului TV furnizat în baza IPTV a crescut cu 12 la sută.

Din totalul de 267,6 mii de abonaţi la serviciul TV contra plată 75,4% erau abonaţi la reţele TV prin cablu, 24,4% – la reţele IP TV şi 0,2% – la reţele MMDS. La finele primului trimestru al anului 2015, pe piaţa serviciului TV contra plată activau 83 de furnizori.

Cotele de piaţă, în funcţie de cifra de afaceri, deţinute de principalii furnizori de pe piaţa serviciului TV contra plată erau următoarele: Sun Communications – 28,9 la sută, Moldtelecom – 28,3 la sută, AMT – 3,9. Ceilalţi furnizori deţineau împreună o cotă de piaţă de 38,8 la sută.

Leave a Reply