În anul 2018, consumatorii din R.Moldova au primit despăgubiri de peste un milion de lei

28 ianuarie 2019 17:400 comentariiVizualizări:

În anul 2018, consumatorii din Republica Moldova au primit despăgubiri în valoare de peste un milion de lei. Cea mai mare sumă restituită pentru anul 2018 este o despăgubire de asigurare în valoare de peste 340 mii lei, în urma producerii unui accident rutier.

Cea mai mica sumă restituită consumatorilor poate fi considerată: 6, 80 lei pentru un coș de lozie defect procurat de la un supermarket din capitală.

Însă sunt cazuri când consumatorii primesc și 1 leu, suma pe care o achită consumatorii achitând telefoane mobile la promoții propuse pe piață.

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) a precizat că, consumatorii au obținut restituirea contravalorii pentru diverse produse, precum mașini de spălat, cuptoare electrice, televizoare, telefoane mobile, mobilier, încălțăminte, vestimentație, dar și pentru servicii.

Cea mai mare sumă restituită pentru produsele neconforme este pentru telefoane mobile, care alcătuiește cca 152 mii lei.

Statisticile Agenției arată că electrocasnicele sunt pe locul 2 în topul produselor neconforme achiziționate de către consumatori, în buzunarul acestora revenind 93 mii lei, în timp ce pentru mobila neconformă, consumatorii au primit 60 mii lei.

În cazul serviciilor prestate necorespunzător, cei mai mulți bani și-au regăsit locul în buzunarele consumatorilor, care au beneficiat de servicii de reparație a automobilelor prestate neconform ( peste 27 mii lei) dar și pentru servicii turistice (16 mii lei).

De asemenea, un consumator s-a ales cu 53 000 lei în buzunar, valoarea achitată pentru executarea unor lucrări de reparație a fațadei locuinței. Serviciul prestat necorespunzător l-a costat pe agent economic restituirea sumei achitate și bineînțeles reputația acestuia în fața clientului.

Totodată unei consumatoare i-au fost restituiți peste 47 000 lei pentru procurarea unei căzi de baie neconforme.

În total pentru anul 2018, consumatorii au depus în adresa APCSP – 1700 de petiții, cu 800 mai puține față de anul 2017.

Leave a Reply