În 2018, Facebook a ajuns la un milion de utilizatori în Republica Moldova

28 ianuarie 2019 11:560 comentariiVizualizări:

41952318 – chiang mai, thailand – february 15, 2015: facebook application sign in page on apple ipad. facebook is largest and most popular social networking site in the world.

Tot mai mulţi basarabeni renunţă la reţeaua Odnoklassniki în favoarea Facebook, care a ajuns la un milion de utilizatori. La fel de populară a ajuns să fie în Republica Moldova şi reţeaua socială Instagram. Datele au fost făcute publice de Agenţia de Comunicare „Gramatic”. În studiu se mai arată şi că oamenii au renunţat la calculatoare în favoarea telefoanelor mobile performante, cu care petrec cea mai mare parte a timpului pe internet.

În Republica Moldova, reţeua de socializare Facebook este într-o evoluţie continuă. Doar în ultimul an, numărul de utilizatori a crescut cu 20,8%.

Pe Facebook, stau cel mai mult, utilizatorii cu vârsta între 25 şi 34 de ani. În schimb, persoanele care au mai mult de 50 de ani preferă reţeau socială Odnoklasniki, mai arată datele studiului. De fapt, pe acest site sunt înregistrate peste 809 de mii de persoane din Republica Moldova.

Suntem martorii unei adevărate revoluţii digitale provocate de Instagram. În ultimii doi ani, reţeaua a crescut cu peste 360 de mii de utilizatori. În mare parte, pe Instragram stau cei care au peste 18 ani. Creşte şi numărul utilizatorilor de la 13 ani. Specialiştii în social-media ne explică şi ce fac, în general, cei care folosesc Instagram.

Un alt trend digital al anului 2019 este să folosim tot mai mult conţinutul media vertical. Şi asta pentru că tot mai puţini utilizează laptopul si aleg smartphonul. De exemplu, în cazul Facebook, a crescut cu 13% doar utilizarea telefoanelor, iar cei care mai folosesc calculatoarelor pentru a naviga pe Facebook sunt doar în proporţie de 7%. Un fenomen aparte sunt influencerii. De curând, în Republica Moldova au apărut mulţi care şi-au creat o profesie din social-media.

Raportul mai prezintă şi ce caută basarabenii pe Google sau ce muzică preferă să asculte pe YouTube. De exemplu, în 2018, cea mai vizionată piesă a fost „Plakala”, a trupei ucraineşti Kazka.

„Gramatic Social Media Report” este publicat pentru al patrulea an consecutiv.

Leave a Reply