5 vitamine de care ai nevoie primăvara. Ce alimente să consumi

12 martie 2019 8:570 comentariiVizualizări:

Vitamina C are acţiune antioxidantă şi antitoxică, ajută la absorbţia şi fixarea fierului în organism, deci este foarte utilă în anemii. Asigură o bună imunitate a organismului, ferindu-l de răceli. O găsim în: ardei iuţi, lobodă, lămâie, spanac, vinete, sfeclă roşie, măceşe, coacăze, afine, ţelină, ceapă, rodii, pătrunjel, praz, păpădie, fasole verde, scrie Ziarul de Cluj.

Magneziul creşte imunitatea, influenţează buna funcţionare a sistemului muscular, are rol benefic în activitatea cerebrală. Îl găsim în: salată verde, ruccola, ceapă verde, urzici, leurdă, ştevie, seminţe, fructe oleaginoase (caise, prune, smochine, stafide), năut, linte, fructe de mare, cereale integrale.

Zincul este un puternic antioxidant ce poate preveni multe forme de cancer. Reglează nivelul de vitamina A şi ajută la buna funcţionare a pancreasului. Îl găsim în: peşte, stridii, scoici, cereale integrale.

Fierul e esenţial în producerea de energie şi în fortifierea sistemului imunitar. Este un mineral foarte util în oboseală, astenie, căderea părului. Absorbţia fierului este mai eficientă dacă se asociază cu consumarea concomitentă a vitaminei C. Îl găsim în: fasole boabe, gălbenuş de ou, spanac, sfeclă, pătrunjel, leurdă, ştevie, fructe oleaginoase.

Vitamina B12 este foarte indicată în stările de oboseală fizică, psihică şi intelectuală. O găsim în: peşte gras (somon, scrumbie) sau slab, pateu de ficat, somon fume, produse lactate.

Leave a Reply