Magenta Consulting: Parcarea cu plată are viitor în Chișinău

10 septembrie 2015 16:320 comentariiVizualizări:

O noutate din partea Primăriei Chișinăului la începutul lunii august i-a bucurat pe unii șoferii din capitală, dar i-a revoltat pe alții. E vorba de parcările cu plată, amenajate special în cele mai aglomerate zone ale Chișinăului.

sondaj-de-opinie

Din știrile cu declarații ale șoferilor nu s-a înțeles, totuși, cât de mult sau cât de puțin sunt apreciate aceste măsuri de către locuitorii capitalei, Magenta Consulting a demarat un studiu pentru ca să afle opinia publică față de parcările cu plată în Chișinău.

Pentru o oră de parcare până la zece lei – pregătiți-vă moral buzunarele

Primăria Capitalei, la începutul lunii august, a comunicat că va oferi spații pentru parcări private care vor fi amenajate de către o companie privată desemnată prin concurs. La concurs pot participa agenți economici atât din țară, cât și din afara acesteia, iar dosarele vor fi recepționate până în data de 28 septembrie și ulterior organizată o licitație.

În total compania care va câștiga licitația va trebui să gestioneze un proiect care ar prevede 25 de mii de locuri de parcare în Chișinău. Plata pentru parcare va putea fi efectuată atât în numerar, cât și prin intermediul cardului, iar bonul eliberat va fi lipit pe parbriz.

Frecvența utilizării autoturismelor de către șoferii capitalei

Frecventa utilizarii autoturismelor

Plecând de la aceste condiții și această modalitate de a utiliza parcările potențiale private, Magenta Consulting i-a întrebat pe locuitorii capitalei dacă conduc un autovehicul și cât de des. 70,5% din respondenți au recunoscut că nu conduc autovehicule, ceilalți fiind sunt șoferi cu acte în regulă. Din acele 29,5% de respondenți care știu să conducă, 56% conduc zilnic, 28% sunt la volan de două sau trei ori pe săptămână, iar 11% conduc de două-trei ori pe lună sau chiar și mai rar.

Masurarea sensibilitatii la pret parcare autoturisme

Masurarea sensibilitatii la pret parcare autoturisme

Revenind la subiectul metodei de plată, al banilor și al prețurilor, Magenta Consulting s-a interesat cât ar fi dispuși moldovenii să plătească pentru o oră de parcare. Așadar, în urma unor calcule rezultate din răspunsurile respondenților, s-a stabilit că prețul acceptat de aceștia și recomandat pentru cei ce vor amenaja zonele de parcare este între 7 și 10, adică 7 lei cel puțin și 10 lei cel mult.
Poți să alegi: cu bonul de plată pe parbriz sau cu picioarele pe jos

Poți să alegi: cu bonul de plată pe parbriz sau cu picioarele pe jos 

Știind despre greutatea de a găsi un loc de parcare in centrul Chișinăului, fiind întrebați cum ar proceda respondenții în cazul în care toate locurile de parcare din centrul Chișinăului ar fi amenajate și ar deveni cu plată și dacă ar achita pentru parcarea mașinii, 71% din ei au recunoscut că le vine foarte greu fără mașină și tocmai de asta se văd nevoiți să accepte regulile noi de parcare și să achite taxa necesară parcării.

Renuntarea la autoturism

 

Însă sunt și locuitori ai Chișinăului pe care schimbările inițiate de Primărie i-au făcut să-și reevalueze modul de deplasare prin ora. 18% din intervievați au afirmat că în cazul în care se vor instala parcări cu plată în capitală vor circula mai des cu transportul public, vor apela la serviciile taximetriștilor sau vor merge pe jos.

Așadar, în această competiție dintre parcările de tip sălbatic, spontan „parchez cum pot” și parcările de tip privat, amenajat și civilizat, câștigă cele din urmă. Partea mai puțin optimistă este limitată de lucrul făcut pe bucățele, cele 25 de mii de locuri de parcare nu vor fi amenajate toate odată.

Inițial vor fi amenajate doar 2500 de locuri pe bulevardele Constantin Negruzzi şi Ştefan cel Mare şi Sfânt , precum şi pe străzile 31 august 1989, Tighina, Alexandru cel Bun, Vasile Alecsandri, Puşkin şi Bănulescu-Bodoni. Ulterior parcările vor fi extinse şi pe străzile Mihai Viteazul, Ismail, Alexei Mateevici şi Albişoara.

Metodologie: Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting pe un eșantion de 641 de persoane. Datele din această cercetare sunt reprezentative la nivel național și au o marjă de eroare de ±3,9% la un interval de încredere de 95%. Datele au fost colectate în perioada 02-10 martie 2015.

Leave a Reply